Sjokoladekake med havregryn og svarte bønner

Ja, du leste riktig. Jeg søkte litt rundt etter en ny oppskrift å prøve ut. Jeg så etter en litt sunnere sjokoladekake og fant denne.

Den er uten hvetemel, men med svarte bønner og havregryn. Jeg fant oppskriften på sprudlende sunn sin hjemmeside. Hun har mange gode oppskrifter som vi bruker. I ettermiddag prøvde vi altså sjokoladekaken. Den var super god. Gard elsket den. Sjokoladekaken var veldig saftig og utrolig god på smak. Vi kommer garantert til å lage denne igjen. Og når kaken ikke er av den mest usunne typen, er det lov å lage kake litt oftere.  I ettermiddag ble det kake og hangman på oss, hvor jeg tapte stort. Han hadde flere tyske fotballag og jeg var helt blank. Kaken var forøvrig veldig enkel å lage, jeg hadde nesten alle ingrediensene i blenderen, tilsatte litt grovhakket kokesjokolade i røren før jeg la den over i en brødform. Enklere blir det ikke. Resten av platen med kokesjokolade ble smeltet og brukt som glasur. Gard pyntet med strøssel.

 

 

 

♡ Nicoline

Mamma til en gutt på 11 år. Utdannet og jobber som adjunkt. Jeg er ved siden av full jobb student, modell for Lycke og fotballtrener. Men beste og mest av alt, mamma til verdens fineste Gard.
Posts created 126

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top