Stekte nudler

Stekte nudler er en liten favoritt her i huset. Det er enkelt og rimelig. Jeg bruker ulike grønnsaker for å få det litt sunnere, men dette er ikke den sunneste middagen vi har.  Prøver å gjøre den litt sunnere med grønnsaker og gurkemeie.

Ingredisenser:

1.pk eggnudler

1/2 -1 rødløk

1/2-1 gul løk

2-3 gulrøtter

1.fedd hvirløk

1.teskje gurkemeie

1/2 brokkoli

kikkamon (etter ønske)

1. spiseskje meirismør

Jeg koker nudlene i noen minutter før jeg legger gulrøtter og brokkoli oppi. Når dette har kokt i noen få minutter, heller jeg av vannet. Så tar jeg litt meirismør i panna før jeg tar resten av grønnsakene i stekepannen. Jeg lar det steke på svak varme til grønnsakene er møre og løken er gyllen. Jeg smaker til med kikkamon. Gurkemeien tar jeg oppi helt til slutt.

Jeg bruker grønnsaker som vi har i kjøleskapet og som trengs å brukes opp. På den måten får jeg også rydda litt i hva jeg har i kjøleskapet før det må kastes. Det er smart når man skal spare litt på matbudsjettet.

 

♡ Nicoline

 

 

Mamma til en gutt på 11 år. Utdannet og jobber som adjunkt. Jeg er ved siden av full jobb student, modell for Lycke og fotballtrener. Men beste og mest av alt, mamma til verdens fineste Gard.
Posts created 126

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top