Årets mest fantastiske dag

Er nøyaktig en uke unna. I år blir det et helt spesielt år, koronaviruset vil endre store deler av dette året. Vi har hatt en annerledes hverdag i snart to måneder. Jeg har virkelig satt pris på de ekstra ukene jeg har fått hjemme med sønnen min i denne perioden. Vi er nå i fullgang med å planlegge nasjonaldagen. Min favorittdag i året. I år blir det ikke barnetog, så jeg gleder meg allerede til 17. mai 2021.

17. mai er  fylt av glede og takknemlighet.

17. mai er bunad, korps, is, sukkerspinn, russ, ballonger og pølse. – barnas store festdag.

 

I år skal bunadene frem, bordet skal dekkes til fest og vi skal nyte dagen, selvom det blir en nasjonaldag utenom det vanlige.  Vi skal se ann været litt før vi legger alle planene for dagen.Det blir brunsj hos oss i hvertfall. Gard vil grille hos mormor og morfar på ettermiddagen. Kaken han har bestilt i år er en av hans favoritter. Denne kaken hadde han med seg til klassen siste skoledag før han byttet  skole. Denne kaken har blitt laget flere ganger til 17.mai tidligere. Og jeg forstår Gard godt, det er den perfekt kaken til nasjonaldagen vår. Jeg har aldri blitt helt fornøyd med kaken, så kanskje jeg blir det i år?

Slik ser kaken Gard ønsker seg:

 

Bilde fra min første flaggkake
Bilde fra min første flaggkake

 

Det tar litt tid å forberede denne kaken, men jeg har ikke brukt så mye tid på å pynte denne kaken da den er “pyntet” nok når den åpnes.  Gard elsker denne kaken, og nettopp derfor lager jeg den.

Opp igjennom årene har jeg laget forskjellige kaker til 17.mai. Både feiringene i barnehagen og hjemme. I løpet av de neste dagene skal jeg vise litt av hva vi har bakt til nasjonaldagen tidligere. Det vil også bli litt borddekking og dessert som passer perfekt til nasjonaldagen vår.

 

♡ Nicoline

Mamma til en gutt på 11 år. Utdannet og jobber som adjunkt. Jeg er ved siden av full jobb student, modell for Lycke og fotballtrener. Men beste og mest av alt, mamma til verdens fineste Gard.
Posts created 126

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top