Godt nytt år

1.januar 2021.

Nytt år, nye muligheter.

Et helt nytt år står foran oss. Et år vi ser frem til, et år som skal gi oss lærdom, opplevelser og mange minner. Det er flere ting å se frem til i 2021. Vi tar med oss alt vi lærte på godt og vondt i 2020, Vi lærer og utvikler oss av de situasjonene som er krevende, vi kommer styrket ut av det. Selvom det ikke alltid føles slik, i hvert fall ikke der og da. Jeg tror det vil bli en krevende start på året, her er det mer smitte enn noen gang. Men utover i året tror jeg at det vil bli bedre. Frem til smittesituasjonen er under kontroll, må vi fokusere på alt som er bra. Uansett hva det måtte være. Vi tar må for gitt, som god helse, ha et hjem, en jobb, venner og familie som er der, eller mat på bordet. Det er ikke alle som har et hjem å dra til. Det er ikke alle som har god helse, familie og venner som støtter opp rundt de, en jobb å gå til. Vi som har dette er heldige. Jeg er takknemlig for at jeg har disse tingene.

Jeg kjenner at jeg gleder meg til våren. Når naturen våkner til liv etter vinterdvalen. Det hadde vært fantastisk med en periode med snø og skiføre før vi igjen kan gå mange fine turer i en blomsterdekket skog.

Jo flinkere vi er til å holde oss mest mulig hjemme – følge rådene som er gitt oss, jo fortere vil smitten komme under kontroll. Vi kan klare det litt til, vi står sammen, men hver for oss. Selvsagt savner jeg også de tingene som engang var helt normalt, bursdagsfeiringer, konserter, teater, fotballkamper, reise på cup med G eller reise på ferie. Jeg er sikker på at mange vil sette mer pris på disse tingene når vi igjen kan gjøre slike ting igjen. Vi har satt som mål å kunne reise i 2022, jeg tar ingen sjangser på å håpe på en reise i 2021. Vi håper på at Solbyen viser seg fra sitt beste i sommer. Vi skal i det kommende året fortsette med dagsturer slik vi har gjort gjennom coronaperioden i 2020. Det er viktig å finne frem til de små gledene og hverdagsmagien.

 

Jeg har brukt deler av dagen på å rydde vekk julepynten, og  er nesten i mål. Stua virker så stor når juletreet er ute.

Den første kvelden i 2021 skal brukes til fotball. Vi håper at Manchester United tar tre nye poeng og klatrer litt til på tabellen. Det er kun tre poeng som skiller United og Liverpool, så dette er spennende. Vi har nettopp høstet juletreet som G har på sitt rom, så nå er julekulene pakket pent ned. Ingen tvil på hvilket lag som gjelder der heller.

United

Mamma til en gutt på 11 år. Utdannet og jobber som adjunkt. Jeg er ved siden av full jobb student, modell for Lycke og fotballtrener. Men beste og mest av alt, mamma til verdens fineste Gard.
Posts created 126

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top