Børtevannet rundt

Dagens tur gikk  rundt Børtevannet i vakker vinterdekket natur. Fantastisk vakkert med snødekte trær. Det var en tur på 8,5km. Det var 10 kuldegrader, sol og vindstille. Helt  fantastisk. Det var ganske så dårlig merket, men vi gikk en del på grusvei/bilvei. Det var litt nedtur, men fordi det var et så vakkert snødekket landskap så gikk det fint. Hadde jeg gått der uten snøen som gjorde turen så utrolig vakker, så hadde jeg nok blitt litt skuffet. Vi går slik at vi ser Børtevannet til en hver tid. Etter at jeg så på kartet så ante dette meg, at vi ikke gikk langs Børtevannet. Vi fikk ikke sett like mye vann som når vi går Tvetervannet rundt eller går til Krysstjern eller Tøffeltangen.  Jeg har hatt lyst til å gå denne runden lenge, så det var fint å gå der i dag. Denne turen er perfekt om man skal gå/jogge/løpe en tur for treningens del. Om man skal gå på en kosetur eller for å se litt skog og vann i skjønn forening, er ikke dette mitt første valg. Det er fordi vi går såpass mye på grus/bilvei. Samtidig så gjør det at dette er en lett runde å gå. Det var ikke mange vi møtte på, og det var så deilig med stillhet. Det var et stort pluss.

Børtevannet rundt

Børtevannet rundt
Rødssagfossen

Alt i alt var det en fantastisk tur, jeg håper kulda blir i noen uker til slik at vi kan få flere fine turer i snødekket landskap.

Mamma til en gutt på 11 år. Utdannet og jobber som adjunkt. Jeg er ved siden av full jobb student, modell for Lycke og fotballtrener. Men beste og mest av alt, mamma til verdens fineste Gard.
Posts created 126

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top