Vestlandet

Vi reiste fra Trondheim og videre til Ålesund med stopp i Kristiansund, langs Atlanterhavsveien og i Molde.

Jeg hadde store forventninger til atlanterhavsveien, og ja, den var vakker. Men jeg hadde trodd at denne veien var mye lengre. Med det tenker jeg på den delen som bare er en vei midt i åpne havet. Jeg har for noen år siden kjørt langs Florida Keys til Key West. Jeg visste at denne veien var lengre enn Atlanterhavsveien her. Men jeg kjenner likevel på at jeg trodde denne veien med åpent hav rundt skulle være litt lengre enn det den faktisk var. Jeg syns veien var vakker og landskapet er helt ubeskrivelig vakkert.

Vi hadde base i Ålesund for to dager, men reiste over til Hareid og videre til Tjørvåg hvor vi gikk en tur i fjellet. Vi startet turen rett ved huset der min tippoldemor bodde. Jeg husker henne kun igjen fra bilder fra jeg var på besøk hos tippoldemor i Tjørvåg. Men Gard husker sin tippoldemor ganske godt.Hun døde etter at han begynte på skolen og bodde i nabobyen. Nå fikk vi vist han stedet hun kommer fra.

Atlanterhavsveien

 

Ålesund

 

Øyrahornet

Jeg har tidligere gått i fjellet i Tjørvåg, den gangen til Svarteberget. Nå gikk vi til Øyrahornet. En fantastisk fin tur. Vi fant ikke stien med engang, men da vi fant den var det lett å komme seg frem. Der vi startet fra var stod det skilt og info om Øyrahornet, men denne veien var ikke merket på samme måte. Vi visste hvor vi skulle, så vi møtte på stien. Og fulgte den ned igjen. Mye lettere terreng der stigen går.

Litt mer krevende rute enn da vi møtte den merka stien.
Benken på toppen med en fantastisk utsikt.
Her er vi på vei ned igjen.

 

tur med vakker utsikt i vakre omgivelser, og det viktigste: i et godt selskap.

♡ Nicoline

Mamma til en gutt på 11 år. Utdannet og jobber som adjunkt. Jeg er ved siden av full jobb student, modell for Lycke og fotballtrener. Men beste og mest av alt, mamma til verdens fineste Gard.
Posts created 126

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top