Romjul – tid for ettertanke.

Romjul er en tid for ettertanke og drømmer. Ettertanke om året som går mot slutten og drømmer/mål for det neste året. Vi håper alle at 2021 skal bli et år hvor vi gradvis kan gå tilbake til normalen. Vi må nok smøre oss med litt mer tålmodighet, før vi kan gå tilbake til normalen – om vi kommer dit igjen. Vi må ta med oss det som har fungert bra videre, vi må lære av det vi har opplevd og ta det med oss videre. Om det vil bli helt som før, vet vi ikke. Og kanskje det er bra at det ikke blir som før. Jeg er takknemlig for at jeg bor i Norge. Vi ser tilbake på et år som skiller seg ut på alle området. På godt og vondt. Det er mye godt som vi har opplevd i 2020. For å være ærlig, så trivdes vi godt gjennom nedstengningen av landet. Vi hadde noen fine dager sammen med hjemmeskole/hjemmekontor. Det var krevende og veldig spesielt i starten. Det gjelder å se på alt som er bra ved en situasjon. Hvis man fokuserer på alt som er negativt ved en vanskelig situasjon vil det ikke bli bedre. Selvom dagene ble snudd helt opp ned, og verden levde i frykt og uvisshet, måtte vi se på alt som var bra med den situasjonen vi var i. Vi var heldige som var friske. Og at alle rundt oss har vært friske. Jeg var heldig som kunne fortsette å jobbe hjemmefra, det er jeg takknemlig for. Jeg er takknemlig for den ekstra tiden jeg fikk meg Gard under hjemmeskolen. Verdifull tid. Vi fikk mange fine turer sammen, og sammen med mormor, morfar, tante og onkel. Vi fikk se flere steder av Norge. Både steder i nærområdet og på Vestlandet. Etter hvert fikk vi også en helt spesiell og god ro over oss. Skuldrene ble senket, turene i skog og mark ble fler, maten ble også påvirket av å ha mer tid sammen hjemme. Vi prøvde ut sunnere måter å bake på, nye oppskrifter smoothie, vi plukket masse bær, lagde saft og frøs ned til smoothier gjennom vinteren.

 

Dette året har vært et veldig fint år, til tross for covid-19. Vi tar med oss mange gode minner fra et spesielt år. Vi gleder oss til 2021. Og jeg må innrømmet at akkurat nå føles det trygt med å starte med hjemmeskole over nyttår, jeg krysser fingrene for at det blir forlenget til det er tryggere å samles alle sammen igjen. Vi har ingen å miste, og vi må skåne de som er ekstra utsatte. Vi må bare holde ut litt til, så flere av oss kan oppleve mer sammen. Når det er sagt, så gledes det stort til vi kan dra på fotballkamper, konserter osv igjen  slik det engang var. Inntil vi kan det, må vi fokusere på alt det gode som vi har i livene våre. Jeg gleder meg til å vise dere litt av hva 2020 har gitt oss av gode minner og opplevelser. Jeg er takknemlig for all lærdom og minner jeg har fått i 2020, og som skal bygges videre på i året som kommer.

Mamma til en gutt på 11 år. Utdannet og jobber som adjunkt. Jeg er ved siden av full jobb student, modell for Lycke og fotballtrener. Men beste og mest av alt, mamma til verdens fineste Gard.
Posts created 126

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top